آیا اسمارت‌فون‌ها در حالت پرواز سریع‌تر شارژ می‌شوند؟!

Posted on: بهمن ۱۰, ۱۳۹۵, by :

طبق آمار در سال ۲۰۱۶ حدود ۲٫۲ میلیارد نفر در سرتاسر دنیا از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کنند. در این میان افراد بسیاری نیز هستند که بیش از سایرین به این وسیله وابستگی دارند و ساعت‌های زیادی از وقت خود را در طول شبانه روز صرف نگاه کردن و لمس کردن اسمارت‌فون خود می‌کنند. باز هم طبق آمار منتشر شده مردم آمریکا بطور متوسط روزانه ۴٫۷ ساعت از وقت خود را صرف استفاده از تلفن‌های هوشمند خود می‌کنند. اگر شما نیز جز آن دسته از افرادی هستید که وابستگی زیادی به گوشی خود دارید، حتما می‌دانید که یکی از سخت‌ترین و دردناک‌ترین لحظات در هنگام استفاده از اسمارت‌فون زمانی است که شارژ باتری گوشی شما رو به اتمام است و شما مجبور هستید تلفن خود را به برق وصل کنید تا شارژ شود. در این میان برخی گوشی‌ها نیز هستند که زمان زیادی، بعضا چندین ساعت برای شارژ شدن نیاز دارند.

شما می‌توانید زمان شارژ گوشی هوشمند خود را کاهش دهید. فقط کافی است یک کار ساده انجام دهید. در هنگام شارژ شدن گوشی، آن را در حالت پرواز (Flight mode یا Airplane mode) قرار دهید. این امر باعث می‌شود که گوشی انرژی کمتری جهت برقراری ارتباط با آنتن‌های مخابراتی مصرف کند.

استفاده از این روش واقعا جواب می‌دهد. شرکت مخابراتی Verizon نیز استفاده از این روش را به کاربران پیشنهاد کرده است. اما آیا می‌دانید دلیل این امر چیست؟ هنگامی که اسمارت‌فون شما در حالت عادی قرار دارد، به طور پیوسته در حال ارسال و دریافت سیگنال از آنتن‌های مخابراتی و تشخیص محلی است که شما در آنجا قرار دارید. همین امر باعث مصرف مقدار زیادی انرژی و در نتیجه تخلیه شدن شارژ باتری گوشی می‌شود.

زمانی که اسمارت‌فون خود را در حالت پرواز قرار می‌دهید، در واقع انتقال امواج رادیویی بین گوشی خود و آنتن را از کار می‌اندازید. در نتیجه گوشی شما سریعتر شارژ می‌شود. ولی خیلی هم هیجان‌زده نشوید. درست است که این روش نوعی صرفه جویی در وقت به حساب می‌آید، ولی زمان شارژ شدن اسمارت‌فون را خیلی زیاد کاهش نمی‌دهد. CNET که یک وبسایت خبری معتبر در زمینه اخبار تکنولوژی است، چندی پیش این پیشنهاد را آزمایش کرد. قرار دادن گوشی در حالت پرواز در آزمایش اول ۴ دقیقه و در آزمایش بعدی ۱۱ دقیقه زمان شارژ را کاهش داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *